پارسا  

 

اين وبلاگ، خاطرات و نوشته هاي مامان و باباي پارسا در مورد اوست.

Monday, September 11, 2006

فوتبال و جام جهاني

دوشنبه بيستم شهريور

تو اين دو ماهي كه ننوشته بوديم يكي از مهمترين اتفاقاتي كه افتاد جام جهاني 2006 آلمان بود.
اول بگم كه پارسا هم ميونه خوبي با توپ داره، زير بغلش رو كه ميگيريم، ميدوه دنبال توپش و شوتش ميكنه. خيلي برامون جالبه كه از همين حالا نشون داده كه علاقش به اسباب بازيهاي پسرونه خيلي بيشتره. توپ و ماشين رو خيلي بيشر از عروسك دوست داره. يعني ميشه گفت هيچ علاقه اي به عروسك نداره.

بازي ايتاليا و فرانسه در مقدماتي يورو 2008 درپيشه. دو ماه از فينال جنجالي جام جهاني 2006 آلمان گذشته و اون بازي دوباره ميخواد تكرار بشه ولي اينبار در مقدماتي يورو 2008 . دوباره آدم رو ياد جام جهاني و خاطراتش ميندازه:
« پارسا خان كه نگذاشت ما درست و حسابي بازيها رو تماشا كنيم ولي خوب، بازيهاي مهم رو نيم بند ديديم.
بازي افتتاحيه نوزدهم خرداد و بازي فينال هيجدهم تيرماه.
بازي فينال كه براي خودش داستاني داشت. ضربه سر زيدان به سينه ماتراتزي، اخراج زيدان در آخرين بازي رسميش و باخت فرانسه در ضربات پنالتي. خدائيش شكست فرانسه و ماجراي زيدان خيلي پر رنگتر از قهرماني ايتاليا بود. حداقل براي من.
هيچ كس در شروع جام فكرش رو نميكرد ايتاليا قهرمان بشه.
حذف ناجوانمردانه تيم محبوب من آرژانتين توسط آلمان در ضربات پنالتي. آرژانتين با اون شروع خوب شانس اول قهرماني بود ولي متاسفانه....
حذف برزيل بزرگ توسط فرانسه با بازي فوق العاده زيدان.
باخت 2-0 آلمان به ايتاليا در نيمه نهايي و با دوگل وقت اضافه خيلي حال داد. خدائيش نتيجه اين بازي خوشحال كننده ترين نتيجه در كل بازيها بود براي من. نه به خاطر برد ايتاليا بلكه به خاطر باخت آلمان. هم دق دلي باخت آرژانتين تا حدودي در اومد و هم اينكه هيچ وقت از اين تيم خوشم نمياد.
و اما سرنوشت تيم ايران و يك تراژدي براي ايرانيها. وضعيت نا به سامان فدراسيون و رئيسي كه ميدونست عمر رياستش با اين دولت جديد تا پايان بازيهاي ايران در جام جهاني بيشتر نيست. همه چيز از بازي اول با مكزيك شروع شد. تيم ما نيمه اول رو 1-1 مساوي كرد ولي عالي بازي كرده بود، با بازي فوق العاده نيمه اول انتظارها بالا رفت و همه منتظر بودند نيمه دوم شروع بشه و با بردي خوب به پايان برسه. مردم منتظر بودند كه بعد از بازي جشن بگيرند و به قول معروف بتركونند. حتي صداي نارجكهاي دستي بين دو نيمه به گوش رسيد. ولي نيمه دوم افتضاح كرديم و 3-1 باختيم. سيل فحش، ناسزا، انتقاد، اس ام اس و جوكهاي مربوط و نامربوط بود كه نثار علي دايي و برانكو مربي بخت برگشته كروات شد. و البته ميرزاپور دروازه بان تيم هم اين وسط بي نصيب نموند.
بازي دوم رو به پرتقال 2-0 باختيم. و بازي سوم رو در حاليكه اميدي به سعود نبود با آنگولا 1-1 مساوي كرديم.
در مجموع دو گل زديم اولي توسط گل محمدي به مكزيك و دومي سهراب بختياري زاده به آنگولا
بلافاصله بعد از اتمام بازي سوم خبر عزل دادكان از رياست فدراسيون فوتبال اعلام شد.
داريوش مصطفوي به عنوان دبير موقت فدراسيون منصوب شد.
امير قلعه نوعي به عنوان سرمربي تيم ملي منصوب شد.»

به قول يكي از دوستان با سرعت نور داريم به عقب برميگرديم. البته منظورش فقط فوتبال نبود.
حالا هم كه بازيهاي مقدماتي جام ملتهاي آسيا در جريانه. اولين بازي رسمي تيم با تركيب جديد، مساوي با سوريه در تهران بود. بعدش مساوي با كره در سئول با گل لحظات آخر وقت اضافه توسط هاشميان. خيلي شانس آورديم و نتيجه خوب بود. سرانجام هم اولين برد اين تيم در بازي برگشت با سوريه و با نتيجه 2-0
حالا منتظريم ببينيم ادامه داستان ايران واين تيم ملي به كجا ميرسه.
پي نوشت: اين مطلب رو چند روز پيش آماده كرده بودم. چهارشنبه گذشته بازي ايتاليا-فرانسه انجام شد و با نتيجه 3-1 به سود فرانسه به اتمام رسيد تا از رنج باخت فرانسويها در فينال جام جهاني اندكي كمي بشه.

1 نظرات:

  • At 9/15/2006 7:08 PM, Anonymous Anonymous said…

    سلام. خیلی وقت بود آ÷ نمی کردید. البته من نظری در مورد فوتبال و جام جهانی ندارم اما اینکه پارسا جون دندون در آورد و داره چهار دست پا می ره تبریک می گم. ببوسینش.

     

Post a Comment

<< ???? ???ی